Bartosz "BarthazZ" Błaszczak

Wokalista, raper, beat boxer oraz kompozytor. Śpiewa, pisze i rapuje w takich zespołach jak CarPets, CHory Szpital i FIFKA Squad. Współpracował wcześniej z takimi zespołami jak Cumshott czy No Silence. Na koncie ma dwie płyty jako Chory Szpital - Ciężkie Szpitalne Brzmienie oraz BarthazZ & Musiel - Pe Do Ka - CMG Cola Bo Racja. Występował na MTV Gdansk Dzwiga Muze 2010, FAMA 2010, Generacja 2010 Koszalin, Juwenalia 2009 wraz z Myslovitz w Szczecinie. Laureat festiwali Made In Szczecin i Kaloryfer w Szczecinie. W 2011 roku podjął współpracę z Alter Factory i obecnie pracuje nad siedmioma obiecującymi produkcjami. Przez wielu uważany za obiecującą postać sceny muzycznej w Polsce.


Nie zostałbym muzykiem gdyby nie ...

moja Mamuśka, jestem tu dzięki niej. Props dla niej! Ja nie chciałbym takiego syna.

Gdybym nie robił tego co aktualnie robię byłbym …

Ciężko stwierdzić, ale na pewno cały czas byłaby to sfera muzyki w połączeniu z ekstremalną formą relaksu.

Największy wpływ wywarło na mnie …

zaprzestanie picia, palenia itd. w ciągu jednego dnia. Totalny przełom. który przestawił myślenie, moją wizje świata.

Pierwsze pieniądze zarobiłem …

kradnąc babci z portfela!
tak się zarabiało (śmiech) chociaż pamiętam, że zrywało się czarny bez, zbierało kasztany, butelki po winach czy złom. Chodziło się do bambrów na zarobek w okresie żniwnym.



Inspiruje mnie …

życie, dana chwila, gest, słowo, sytuacja oraz wiele innych czynników.




Pierwszy koncert na którym byłem…

nie pamiętam za dobrze, ale obstawiam MILANO (disco-polo shit 98 albo 99 r.) grali w Mogilnie w dawnej muszli koncertowej lub Formacja Nieżywych Schabuff w Kołobrzegu w Amfiteatrze.

Największe znaczenie ma dla mnie …

rodzina, realizacja swoich marzeń mimo przeciwności, pomaganie innym, walka o swoje, pierdolenie ram i nie dawać sobie napluć w ryj

Wydałbym ostatnie pieniądze na …

pomoc komuś kto ich nie ma a bardzo potrzebuje

Mój pierwszy instrument …

klawisze YAMAHA PSR 225 dostałem je w 97 roku

Moja dewiza życiowa to …

„Czyń co Czynisz”

Płyta, którą kupiłem ostatnio …

WENA - "Dalekie Zbliżenia"

Nie wyobrażam sobie dnia bez …
prysznica i mycia zębów

Musze przyznać, że …

cytując Hansa "jestem skomplikowany na amen..." i nie cierpię wywyższania się i kategoryzowania ludzi. Równość brothers & sisters!

Mój muzyczny ideał to …

uuu...będzie notka. Jest tego wuchta! Kolejność przypadkowa:
Freddie Mercury - uniwersalność wokalna ponad wszystko oraz demon sceny.
Kurt Cobain - uff nie komentuje, bo nie ma tyle miejsca J
2 Pac - teksty, flow, wszechstornnie uzdolniony, osobowość, podejście i walka o swoje.
Notorious BIG - zajebiste ciężki FLOW
Piotr Łuszcz aka MAGIK wyjątkowa wrażliwość i zajebista technika
rymowania
Jimmi Hendrix – po prostu mistrz
Tom Morello za styl gry
Eminem - teksty, poziom, flow, charakter i wzór dla innych pomimo, że biały itd.
ODB - styl nie do podrobienia
Method Man flow oraz głos
BIG L niesamowite teksty i świetny flow
IRA zaczynałem od nich równolegle z Queen. Gadzio obok Riedla to najlepszy polski wokal.
John Frusciante - kocham tego typa za gre! jego życie to idealny scenariusz na film.
Rysiek Riedel - głos i charyzma
Andrea Bocelli - przepiękny głos
Adele – młoda, a jaki wokal!
Andy McKee - za to co zrobił mi z głową jak usłyszałem Drifting ;)
Amy Winehouse - głos i charyzma. podobnie jak Kurt była szczera
Megadeth i Metallica – również zaczynałem od nich "Rust In Peace" & "Master Of Puppets"
Nate Dogg obok Barry'ego White'a głos po którym miałem wzwód haha J
Guru & Preemo pierwszy za przejebiste flow i barwę głosu a drugi za wspaniałą muzykę.
Bonobo - co za muzyka eh...
Dj Shadow za Endtroducing... pow!
Yelawolf - nie taki świeżak, bo ma inne dokonania oprócz Trunk Music. Flow, teksty, osobowość. Po prostu miazga! Stawiam na typa!
To oni ukształtowali moje gusta muzyczne choć jeszcze nie wszystkich wymieniłem :)

Recepta na sukces …

Zależy jeszcze co dla kogo znaczy słowo "sukces"
„Zesraj się, nie daj się”; szlifuj skill, pierdol ramy i innych i rób swoje!

Film wszechczasów …

Filmoznawcy się wkurwią, ale dla mnie Forest Gump i Władca Pierścieni. To tylko dwa z 50 :)

Książki, które ostatnio kupiłem …
PAKTOFONIKA - PRZEWODNIK KRYTYKI POLITYCZNEJ autorstwa MACIEJA PISIUKA. Scenariusz do filmu o Paktofonice, który ukaże się w 2012 roku. Historia Magika, tamtych czasów i składu, który głową rozbijał mury.

Najchętniej podróżuję …

pociągami, ponieważ najwięcej wtedy tworze. Większość tekstów CarPets’owych kawałków powstała w „CiOpOngach” :)

Najlepiej wypoczywam…
śpiąc i słuchając dobrego jazzu.

Najważniejszy zespół w historii muzyki …

Nie ma jednego zespołu. Każdy wywarł ogromny wpływ na rozwój muzyki, która nie zawsze zmierzała w dobrym kierunku.


Muzyka, której nie znoszę …

REAL MUSIC IS NOT ON THE RADIO & TV.

Nie rozstaje się z …

moim kochaniutkim Creative’em ZEN, muzyką JIMSONA, aptaun'ową czapeczką, orbitkami, dokumentami i telefonem.

W telewizji słucham …

o tym że Pippa Middleton nie ma makijażu albo że Maja Sablewska ma zgrabne nogi (swoją drogą ludzie z onet.pl to foot fetysze) czy o tym, że dzieje się źle na świecie zamiast nagłaśniać ważne sprawy, wykorzystywać siłę jaką są mass media czytamy, że Michał Szpak złamał nos.

Wymarzone miejsce na wakacje …

Nowa Zelandia
Największy błąd …
chyba moje narodziny na to wychodzi
:)
Najgorsza moja cecha …
Najgorszych jest kilka :) Upór, indywidualizm, egoizm, chamstwo i szczerość.

Najlepsza moja cecha …

Też kilka. Opanowanie, realne spojrzenie na problem, dystans, poczucie humoru.

Bałbym się …

i boje się śmierci bliskich. Tego, że nie uda mi się osiągnąć tego co sobie postanowiłem. Tylko tego się boje.

Przyszłość muzyki to …

CarPets, Chory Szpital, FIFKA Squad oraz każdy inny zespół, grupa i artysta,
który robi swoje i pierdoli szeroko przyjęte normy!

Zawsze myślę …

że rzadko myślę, ale zwiem się homosapiens :)


Zapraszam na:
http://www.myspace.com/choryszpital
oraz
http://www.youtube.com/user/BarthazZPsychoMen

  • Bartosz "BarthazZ" Błaszczak
  • Krzysztof Szajda
  • piątek, 23 września 2011