Szymon Jankowski




Szymon Jankowski to kompozytor oraz basista zespołu Living On Venus. Współpracował wcześniej z takimi zespołami jak Cumshott czy The Alchemics.







Nie zostałbym muzykiem gdyby nie …
mój brat i moi rodzice.

Gdybym nie robił tego co aktualnie robię byłbym …

kimś co robi coś innego niż ja w tym momencie.

Największy wpływ wywarło na mnie …
odnalezienie kaset z nagraniami AC/DC mojego ojca. Pamiętam, że słuchałem ich wtedy na zmianę z piosenkami Natalii Kukulskiej ;)

Pierwsze pieniądze zarobiłem …
robiąc rodzicom kanapki. Miałem wtedy może z 6 lat, ale biznes był intratny.

Inspiruje mnie …
wszystkie te chwile, w których czuje się tzw. błogi spokój.

Pierwszy koncert na którym byłem …
zespół Akurat w gnieźnieńskim Młynie. Miałem wtedy chyba 16 lat. Będąc młodszym bywałem też na koncertach różnych zespołów, o których dzisiaj już nie pamiętam.

Największe znaczenie ma dla mnie …
rodzina, bliscy, przyjaciele, National Geographic.

Wydałbym ostatnie pieniądze na …
kota.

Mój pierwszy instrument …
to Mayones Flame – kopia MusicMan’a Stingray.  Miała niebieski kolor. Myślę, że będę pamiętać ją do końca życia. Sprzedawałem ją z ciężkim sercem.

Moja dewiza życiowa to …
„Jakie życie taki rap”

Płyta, którą kupiłem ostatnio …
The Kills – Blood Pressures; kupiłem ją jako prezent i myślę, że trafiłem w 10tkę  ;)

Nie wyobrażam sobie dnia bez …
kawy, komputera, iPoda i wielu innych wynalazków.

Musze przyznać, że …
tu jest Polska! Tu się śpiewa po angielsku! [podpatrzyłem to gdzieś]

Mój muzyczny ideał to …
Mam wiele muzycznych ideałów. Thom Yorke, Ian Curtis, John Lennon, Kurt Cobain… mógłbym długo wymieniać.

Recepta na sukces …
trudno odpowiedzieć.

Film wszechczasów …
„Ojciec chrzestny” nakręcony na podstawie znakomitej książki Mario Puzo. Klasyk w każdym calu.

Książki, które ostatnio kupiłem …
raczej nie kupuje książek. Lubię chodzić do biblioteki.

Najchętniej podróżuję …
autem z klimatyzacją oraz poznańskimi bimbajami i autobusami (oczywiście tylko tymi z klimatyzacją J). Czasem lubię pojeździć rowerem, ale ciężko o rower z klimatyzacją, dlatego tylko czasem.

Najlepiej wypoczywam …
w towarzystwie bliskich mi osób.

Najważniejszy zespół w historii muzyki …
Jest/było wiele ważnych zespołów  – The Beatles, Pink Floyd, Radiohead, Nirvana. To zespoły, które ukształtowały mój sposób postrzegania muzyki.

Muzyka, której nie znoszę …
Nie lubię tandety.

Nie rozstaje się z …
z odtwarzaczem mp3.

W telewizji słucham …
Rzadko włączam TV, ale jak już to robię to tylko, żeby obejrzeć jakiś serwis informacyjny i filmy dokumentalne na Discovery, Planete etc.

Wymarzone miejsce na wakacje …
Kraków. Chyba najpiękniejsze miasto w Polsce. Chciałbym też kiedyś odwiedzić Japonię – piękny kraj, wspaniała kultura.

Największy błąd …
Blue Screen w Windowsie. Dlatego trzeba się kiedyś przesiąść na macintosha. A poważnie – błędów było wiele… Stanowczo za dużo, ale jeszcze więcej przede mną.

Najgorsza moja cecha …
egoizm.

Najlepsza moja cecha …
bywam punktualny.

Bałbym się …
gdybym przestał się bać.

Przyszłość muzyki to …
to co było już kiedyś. Wszystko inne odkryje Radiohead.

Zawsze myślę …
przed snem. Dlatego chyba tak ciężko zasnąć.



Zapraszam na:

http://www.myspace.com/livingonvenus
oraz
http://pl-pl.facebook.com/livingonvenus



  • Szymon Jankowski
  • Krzysztof Szajda
  • środa, 14 września 2011