Bartosz "Paka" Pakulski

Basista oraz współkompozytor zespołu Perspecto, grający elektryzującą muzykę ocierającą się o noise i eksperymentalny rock lat 70-tych. Grupa obecnie promuje pierwsze LP zespołu "Cut The Riddle" zarejestrowane latem 2010 roku w częstochowskim Studio Radioaktywni. Proces miksowania zajął grupie równy rok, cierpliwie zajmował się nimi Piotr Gruenpeter natomiast mastering wykonał Grzegorz Sawa-Borysławski.

Nie zostałbym muzykiem gdyby nie …
Nie jestem pewien, czy określenie „muzyk” do mnie pasuje ;)

Gdybym nie robił tego co aktualnie robię byłbym …
Strasznie lubię grzebać przy autach, więc może mechanikiem?

Największy wpływ wywarło na mnie …
Muzycznie i basowo – prawdopodobnie forum Wojtka Pilichowskiego (niestety już nieistniejące), dowiedziałem się stamtąd bardzo wiele. Pozwoliło mi to szukać własnej drogi pod względem brzmienia czy gry.

Pierwsze pieniądze zarobiłem …
A potem wydałem na jakąś głupotę.

Inspiruje mnie …
Magda, moja dziewczyna – niezrównany upór w dążeniu do celu.

Pierwszy koncert na którym byłem …
To prawdopodobnie było gdzieś na malowniczych błoniach mojego rodzinnego miasta Grudziądza. Niestety nie pamiętam szczegółów. Pierwszym koncertem, na który poszedłem w pełni świadomie był występ grupy Faust Again – jak zaczynać, to z grubej rury.

Największe znaczenie ma dla mnie …
Spokój (ducha) i cisza.

Wydałbym ostatnie pieniądze na …
Pewnie przyjdzie wydać mi je na własny kąt.

Mój pierwszy instrument …
Pierwsza była chyba plastikowa gitara z drucianymi strunami, ewentualnie cymbałki.

Moja dewiza życiowa to …
Mieć, a się nie narobić. Tylko, że zupełnie mi to nie wychodzi.

Płyta, którą kupiłem ostatnio …
Major Kong – „Orogenesis”, innym słowem solidna dawka stonerowych riffów prosto z piekła. Polecam.

Nie wyobrażam sobie dnia bez …
... komputera. To smutne.

Musze przyznać, że …
Niełatwo grać próby, kiedy jeden mieszka w Sopocie, drugi w Toruniu, trzeci w Warszawie, a czwarty we Wrocławiu. Ale jakoś dajemy radę, próbujemy.

Mój muzyczny ideał to …
Sędziwy Afroamerykanin z Alabamy, bez zębów, z obdrapaną i poprzepalaną papierosami gitarą – z potężnym głosiskiem, grający bluesa.

Recepta na sukces …
W naszych realiach wystarczy być sku***elem. Droga ciężkiej pracy dawno wyszła z mody.

Film wszechczasów …
„Ojciec Chrzestny”. Bardzo lubię filmy Coppoli.  Na drugim miejscu seria z Jamesem Bondem. Gdzieś obok jeszcze filmy gangsterskie Scorsese.

Książki, które ostatnio kupiłem …
Ostatnio akurat coś dostałem, a nie kupiłem – książkę „Człowiek w białym kombinezonie. Stig, Le Mans i moje życie na wysokich obrotach” autorstwa Bena Collinsa.

Najchętniej podróżuję …
Moim starym, kanciastym Volvo. Kanapowóz, nie samochód.

Najlepiej wypoczywam …
Paradoksalnie – wcale nie słuchając muzyki. Dobra muzyka zbytnio absorbuje, słaba mocno irytuje. Za to oglądam całkiem pokaźną ilość filmów.

Najważniejszy zespół w historii muzyki …
Pewnie nie będę oryginalny, ale Pink Floyd. Zdecydowanie.

Muzyka, której nie znoszę …
To będzie ta, którą słyszę za ścianą u moich sąsiadów!

Nie rozstaje się z …
Po raz kolejny przytoczę mojego laptopa..

W telewizji słucham …
No niestety, wiadomości o wszechobecnej głupocie.

Wymarzone miejsce na wakacje …
Chatka na koreańskiej prowincji, nieopodal buddyjskiej świątyni.

Największy błąd …
Zamiast chodzić do przedszkola powinienem był uprawiać karting!

Najgorsza moja cecha …
Lenistwo.

Najlepsza moja cecha …
Spokój i opanowanie.

Bałbym się …
Iść do dentysty i wyrwać ząb. Trauma.

Przyszłość muzyki to …
Nieskrępowany i wolny rynek muzyczny, ale czy tak będzie?

Zawsze myślę …
Ja pie***le, co za dziura (na drodze).

Zapraszam na:
www.perspecto.bandcamp.com

  • Bartosz "Paka" Pakulski
  • Krzysztof Szajda
  • środa, 2 listopada 2011