Maciej Wasio

Frontman, wokalista, gitarzysta oraz kompozytor zespołu OCEAN. Założyciel wrocławskiego zespołu rockowego, który wydał 5 świetnie przyjętych płyt. Wielu sądziło, że nie da się powtórzyć sukcesu płyty "Cztery" nominowanej do statuetki Fryderyka. Tymczasem najnowszy album "Wojna Świń" bije rekordy popularności oraz zaskakuje słuchacza odważnym zwrotem stylistycznym w kierunku surowego do szpiku kości gitarowego grania.
Trio z Maciejem Wasio na czele obchodzi w tym roku 10-lecie kariery scenicznej.


Nie zostałbym muzykiem gdyby nie … 
fakt, że dzięki tacie pokochałem muzykę.

Gdybym nie robił tego co aktualnie robię byłbym …
profesjonalnym surferem.

Największy wpływ wywarło na mnie …
śmierć ojca.

Pierwsze pieniądze zarobiłem …
Takie poważne, sprzedając orzeszki na plaży - nielegalnie :)

Inspiruje mnie …
wszystko - czasem strzał w pysk, czasem coś absolutnie drobiazgowego.

Pierwszy koncert na którym byłem …
Od dzieciaka biegałem nałogowo na koncerty, szczerze nie pamiętam który był pierwszy.

Największe znaczenie ma dla mnie …
bycie w porządku z samym sobą.

Wydałbym ostatnie pieniądze na …
rodzinę.

Mój pierwszy instrument … 
gitara Hondo Les Paul Special, mam ją do dnia dzisiejszego.

Moja dewiza życiowa to …
„Mogę to tylko stan umysłu.”

Płyta, którą kupiłem ostatnio …

Bon Iver "Bon Iver" - od debiutu jestem zmiażdżony tym zespołem.

Nie wyobrażam sobie dnia bez …
sprawdzenia w necie czy wieje :)

Musze przyznać, że …
pytania są trudne.

Mój muzyczny ideał to …
W świecie w którym żyjemy na całe szczęście nic nie jest idealne.

Recepta na sukces …
no właśnie ?

Film wszechczasów …
"Nieodwracalne"

Książki, które ostatnio kupiłem … 
Nie kupuje książek.

Najchętniej podróżuję …
Nie ma dla mnie znaczenia czym, ważniejsze jest z kim i dokąd.


Najlepiej wypoczywam …
na desce - przez 20 lat windsurfingowej, ostatnio surfingowej z latawcem.

Najważniejszy zespół w historii muzyki …
w sensie który zespół to największe ważniaki? :)
nie lubię takich "naj" klasyfikacji, gdyż są zbyt mało precyzyjne i według mnie zupełnie niepotrzebne.

Muzyka, której nie znoszę …
Muzyka dla mnie dzieli się na dobrą i złą, więc chyba złej.

Nie rozstaje się z …
telefonem.

W telewizji słucham … 
Oglądam nałogowo wszystkie programy typu National Geographic, Discovery, Planete etc.

Wymarzone miejsce na wakacje …
Międzyzdroje i okolice.

Największy błąd …
W kontekście pełnego szczęścia w aktualnym życiu - największego raczej brak.

Najgorsza moja cecha …
niewyobrażalny upór.

Najlepsza moja cecha …
niewyobrażalny upór.

Bałbym się …
nie bać.

Przyszłość muzyki to …
jutro, pojutrze, za miesiąc, rok, sto lat.

Zawsze myślę …
  • Maciej Wasio
  • Krzysztof Szajda
  • środa, 2 listopada 2011