Grzegorz Skawiński


Członek zespołu Akcenty, który przekształcił się w Kombi i istniał oficjalnie do początku lat dziewięćdziesiątych. Pod koniec lat osiemdziesiątych rozpoczął karierę solową jako Skawiński oraz powołał do życia grupę Skawalker. W połowie lat dziewięćdziesiątych po przyjęciu do zespołu Agnieszki Chylińskiej zmieniono nazwę na O.N.A. Zespół ten zakończył działalność w roku 2003. Skawiśnki reaktywował zespół Kombii co okazało się ogromnym sukcesem muzyka. Artysta uczestniczył również w nagraniach albumów takich wykonawców jak Wanda Kwietniewska, Vader, Acid Drinkers, IRA, Golden Life, Liroy, Robert Janson i wielu innych.
W 2011 roku Grzegorz wraz ze swoim przyjacielem basistą Waldemarem Tkaczykiem świętowali 35-lecie pracy artystycznej. Grzegorz Skawiński powraca po 23 latach z albumem "Me & My Guitar"m który ukazał się w marcu bieżącego roku nakładem Universal Music Polska. "Me & My Guitar" zawiera dziewięć kompozycji, z czego cztery to utwory instrumentalne. To pierwsza od 1989 roku solowa płyta w dyskografii artysty.


Nie zostałbym muzykiem gdyby nie …
atmosfera domu rodzinnego gdzie zawsze była obecna muzyka. Słuchana z radia czy starych płyt, ale też grana i śpiewana przez moich rodziców i rodzeństwo.

Gdybym nie robił tego co aktualnie robie byłbym …
pewnie byłbym lekarzem lub lotnikiem. Takie miałem marzenia jako dzieciak.

Największy wpływ wywarło na mnie …
Koledzy z sąsiedztwa którzy grali już na gitarach i ja zapragnąłem być takim "Chłopakiem z gitarą" jak oni. Miałem wtedy z 10 lat.

Pierwsze pieniądze zarobiłem …
Pierwsza kasa była za koncert mojego zespołu KAMELEON na studniówce w Technikum Budowlanym w Mławie
:)

Inspiruje mnie …
życie, przyroda i dobra muzyka.


Pierwszy koncert na którym byłem …
Czesław Niemen i Akwarele. Wielkie wspaniałe przeżycie, pamiętam do dziś!

Największe znaczenie ma dla mnie …
Odnaleźć w życiu pasję i realizować się w niej.

Wydałbym ostatnie pieniądze na …
na nową gitarę czy jakiś piec :)

Mój pierwszy instrument …
Wykonana własnoręcznie gitara elektryczna z deski od starego łóżka. Pewnie w swoim pierwszym życiu jako deska widziała i słyszała niejedno haha
:)

Moja dewiza życiowa to …
„Żyj i daj żyć innym.”

Płyta, którą kupiłem ostatnio …
SWITCHFOOT - VICE VERSAS


Nie wyobrażam sobie dnia bez …

bez porannej kawy i muzyki.

Musze przyznać, że …
czasami mnie ponosi.

Mój muzyczny ideał to…
Jimi Hendrix.



Recepta na sukces …

Nie istnieje coś takiego jak recepta.To raczej mieszanina talentu, pracy i przysłowiowy łut szczęścia.

Film wszechczasów …
Mulholland Drive - David Lynch.

Książki, które ostatnio kupiłem …
Ozzy Osbourne – Biografia.

Najchętniej podróżuję …
w miejsca gdzie jeszcze nie byłem.


Najlepiej wypoczywam …
w ciszy własnego domu gdzie panuje totalny luz i nie muszę niczego planować
.

Najważniejszy zespół w historii muzyki …
Jimi Hendrix Experience.

Muzyka, której nie znoszę …
Pseudo offowe pierdy! Słodka niewiedza ubrana w nowomodny płaszczyk :)

Nie rozstaje się z …
gitarą dłużej niż na tydzień.

W telewizji słucham …
W telewizji niczego nie słucham raczej oglądam haha
:)

Wymarzone miejsce na wakacje

Kaszuby - patriotyzm lokalny :)

Największy błąd …
Mam nadzieję, że już za mną.

Najgorsza moja cecha…
Nadgorliwość.

Najlepsza moja cecha…

Nadgorliwość.

Bałbym się …

pochopnych osądów osób lub sytuacji, nieprzemyślanych wyroków i decyzji.

Przyszłość muzyki to …
Przyszłość muzyki musi się odwoływać do tradycji i do korzeni żeby można było stworzyć coś nowego. Choć myślę, że nie jest możliwe zrobienie w muzyce czegoś zupełnie oryginalnego. Wszystko mniej więcej już było.

Zawsze myślę …
co będę robił jak zakończy się moja muzyczna kariera, czy będę miał jeszcze po co żyć.
Zapraszam na:
www.grzegorzskawinski.pl/

oraz
www.meandmyguitar.grzegorzskawinski.pl/

  • Grzegorz Skawiński
  • Krzysztof Szajda
  • czwartek, 24 maja 2012